Op 17 en 18 november vond de tweede editie van Pitch Bootcamp plaats, een samenwerking tussen AFC Leuven en Spark Agency. Het waren twee intense dagen vol workshops, pitches en netwerksessies.
Vrijdagochtend begonnen meer dan 30 studenten vol enthousiasme aan de eerste dag van Pitch Bootcamp. Barbara, international manager bij Spark Agency, gaf workshops waarin de studenten hun ambities en talenten ontdekten en deze leerden verwoorden in een pitch. Wie ben ik? Wat doe ik graag? Wat maakt mij uniek? De career canvassen vulden zich al snel met een heleboel post-its.

In de namiddag startten we met de Spark challenge: bouw de hoogste toren met spaghetti, touw en plakband en één marshmellow op de top. Prachtige constructies werden opgebouwd en na 20 minuten waren de winnaars bekend.

’s Avonds vergezelden de CEO’s van Athlon, Pygmalion, NewWorld, Nestlé en TC3 ons voor een informele Q&A sessie. De interessante en eerlijke getuigenissen overweldigden ons allemaal en gaven ons stof tot nadenken. De eerste succesvolle dag sloten we af met een gezellige receptie.

Zaterdag brak het moment van de waarheid aan. Studenten werden in het hol van de leeuw gegooid, gewapend met hun nieuwe pitch en 10 minuten op de klok. Een twee- of driekoppige jury met bedrijven als Crossbridge, House of HR en Delaware luisterde aandachtig naar de pitches en gaf constructieve feedback. Afwisselend met de pitchsessies waren er netwerksessies waarin de bedrijven en studenten elkaar leerden kennen en contacten uitwisselden. Na twee geslaagde dagen en een heleboel nieuwe connecties op LinkedIn, ging iedereen met een ervaring rijker naar huis. Op naar de volgende editie!